Pura Catarsis. Pura Maldita Desesperación




Hace un año nos robaron las elecciones... Tal vez, bebí más de la cuenta ahogándote en mis penas, ahogándote en promesas te perdí... Me compre unas de esas chanclas piratas que no son crocs y ahora toda mi casa huele a petróleo :D… Trátalas bien para que te traten como una mierda… sé que el fuego puede porque todo lo derrite… Cuando en la tv anunciaban la presentación de “un video musical nuevo” y ahí estabas como pendejo esperando que de la una de la mañana y ni lo pasaban completo o lleno de anuncios hahaha… Y ando mejor a veces cuando no sé dónde ir, Cuando no ataca el sueño y me da por escribir… Como las morras se cotizan tanto, ni que fueran Jessica Nigri… I dont know how to leave you and i dont know how to stay… Que adelantada esta la ciencia que hasta los bombones caminan… Feminimamada: “ya déjalo así, olvídalo”… Ándale que tanto es una infeccioncita… No me sorprende que el mundo se vaya al carajo… Desearía que fueses lo primero que viera al despertar y lo último que viera al dormir, pero la distancia nos separa, y me tengo que conformar con que seas lo primero que vea al dormirme y lo último que vea antes de despertarme… Tal vez, pedí más de la cuenta, tal vez estas palabras que te di, no tengan importancia y sólo una desgracia para mí... Que tan jodido estoy que me alegro cuando el dolor de cabeza no es tan fuerte… que chistosa esta la parodia de la SexNote hahaha…. Se el mejor contigo mismo pase lo que pase, cuida tu vecino y al que por la calle pase… “no te vayas lejos, yo no estoy enamorada”… Forever: “eso en cuatro no se ve”… funeral sorpresa… Ahí va mi corazón… tomcruz vendió su alma a cambio de juventud eterna y creo que Majo encontró donde se hacen esos business… No me tientes, que si nos tentamos. No nos podremos olvidar… En facebook cada morra piensa que tiene su reality propio, publican toda su vida como si nos importara… Vuelve a mí, llama tan sólo quiero oír tu voz, dame una historia dame una canción, larga distancia para estar mucho mejor... dime si tienes un sueño y si es que presientes que lo debes conseguir… hablando en plan cariñoso… —¿Supiste lo que le paso a chu? —¿A Chu? —¡Salud! jojojo —Jejeje —Ya en serio, lo mataron. —¿A chu? —¡Salud! hahaha XD…. Moraleja: no confíes nunca en ninguna morrita… Boina rockera, barbita, rebeldón, socialista, con acento, te hacia la Revolución. El Che habrá cogido a cuatro manos… “Todos podemos cometer errores, el secreto está en NO casarse con ellos”… ni que te fuera a robar tus órganos en el hotel… bien parado o en la lona, hay que ser buena persona… “Reading is probably another way of being in a place” -José Saramago-… No creo que esto mejore con el tiempo… Me da risa como en la tv te ponen así como “notas de lo que se encontró en su blog” cuando atrapan a un terrorista o hablan de un suicida hahaha ¿se imaginan lo que van a decir de mi?... Patria como idea es un choque de autos en la esquina, una mina que no nos quiere, un whisky a las 3 de la tarde. Es idea sin acción y si es acción es basura, es matarse por aburrimiento citando a una estatua que fue alguien, una idea dislocada, un muerto… Tiene carne leche y huevo, sabe a pollo y huele a pescado, no pase hambre reinita de barrio… vamos, ni te pareces a michelle monaghan, para el drama… ¡Viva La Resistencia! (desde el living de su casa)… y si, hace frio sin ti, pero se vive… Confirma el estereotipo de latina, anda es lo que todos están esperando, anímate… la gente es rara y está muy loca… Te daré todas las horas en aquel reloj de madrugada y cuando salga el sol, es soledad de amor y de dolor... "La historia de un hipster que dejo de ser hipster porque ser hipster se volvió demasiado mainstream"… Una novia que me diga: “odiemos cosas y gente juntos”…. Morras: Ante su incapacidad para argumentar y hacerse entender al exponer su punto de vista, no respondan con un -“olvídalo”-, los hombres no somos sus post—its o grabadoras de mensajes, como hombres estamos preparados para razonar y tenemos una capacidad de entendimiento y si no seguimos su hilo sin orden, deberían de esforzarse un poco más pues están demandando nuestra atención en la charla, así que ¡NO MAMEN! Expliquen su maldita idea y déjense de pendejadas chingadamadre… El pepsi chart del culo… Buscaré, todas las fotos en aquel cajón alguna carta que me hable de amor y una botella para ahogar este dolor...Gringada: puedes hacer que alguien te siga corriendo simplemente diciéndole: “de prisa corre, te lo explicare en el camino”… de nuevo mi ojo de sauron pornil anda a full… todavía estuvieras como Chloë Grace Moretz para soportar tus chingaderas, pero no manches… Sin apresurar las cosas te veré no diré una palabra tonta, no molestaré. No hablaré de tristezas largas, me tendré que contener no diré que me estoy muriendo, no diré que me estoy muriendo por volverte a ver…este post va dedicado a todos los que se desvelan por querer leer el post lo antes posible aunque nunca comenten una mierda… Como cuando bob esponja va a la Atlántida… es más ni te acercas a la chica ganagol… me senté a esperar por ti, pero llegaron por mi… Ya estas viejo men… No quiero jajaja…


Yobailopogo!
“cada vez es más leve que las anteriores”



Sector naval, napalm


Henrique Dacosta |
Redacción Ferrol | Actualizado 04 Julio 2013 - 01:30 h.
No disco d’Os Resentidos “Fai un sol de carallo” (1986) soaban estes estraños versos como parte da canción, tamén estraña, de nome “Sector naval”. Estabamos naqueles fatídicos anos en que a chamada reconversión pegaba forte na nosa comarca, así como na de Vigo. A reconversión, ou reindustrialización, só foi un espellismo, a maneira eufemística de chamarlle ao que resultou ser unha verdadeira destrución ou desmantelamento industrial. Aínda hoxe, como todos sabemos, estamos a pagar as consecuencias da miopía da era Solchaga (Real Decreto Lei 8/1983, de 30 de novembro), pois supuxo a desaparición de 7.000 empregos directos e 20.000 indirectos. Pero é que na coñecida como segunda reconversión, entre 1998 e 2003, foron 4.000 e 12.000, respectivamente, os empregos destruídos.

O próximo 17 de xullo, neste 2013, convértese no día en que Joaquín Almunia, comisario da Competencia da UE, decidirá se o Estado español debe ou non pagar os famosos “tax lease” ou bonificacións aos estaleiros. Estamos a falar de case 3.000 millóns de euros, das operacións verificadas desde 2005 até 2011, xa que desde hai dous anos non se aplican tales bonificacións. Falamos novamente de cifras, de persoas que pasan a engrosar as listas do paro, estimándose entre 12.000 e 16.000 os empregos directos desaparecidos, e en 50.000 os indirectos. E é que un goberno español tras doutro empeñouse en non considerar nunca o sector industrial como estratéxico. Ao revés do que sucede noutros países da Europa máis industrializada, que si coidan e se esmeran por sanear a súa industria, a pouca industria estratéxica que aquí aínda sobrevive (siderúrxica, minaría, pesca, etc.) cambalea na corda frouxa á vontade do que sempre se nos dite desde a UE.

O asunto do “tax lease” xorde o 29 de xuño de 2011. Os Países Baixos, concretamente unha asociación de estaleiros neerlandeses, denúnciano e as bonificacións pasan de inmediato a ser suprimidas. Mais existe o precedente en Francia, á cal non se lle obrigou ao pagamento da multa correspondente. Joaquín Almunia, comisario da Competencia, asevera que as bonficacións fiscais son incompatíbeis coa lexislación europea, de aí que haxa que reintegrar todas esas desgravacións, que alcanzan, como sabemos, case os 3.000 millóns de euros. No seu día, a condonación feita a Francia baseouse no principio da confianza lexítima e seguranza xurídica. Consecuentemente, por que a España non? Podemos confiar en que Almunia saque o coello da chistera o próximo día 17? Os estaleiros neerlandeses (franceses tamén) son os grandes beneficiarios, pero non menos os coreanos e os chineses. Onde está, pois, a política europea común?

Desde o día primeiro deste mes, Croacia pasou a ser o estado número 28 da UE. Outros candidatos aspirarán en breve a selo tamén. Islandia é o máis firme deles, e detrás poden vir Turquía, Macedonia, Montenegro e Serbia. Estes últimos, sempre e cando solucionen previamente os conflitos, territoriais sobre todo, cos países veciños. O PIB de Croacia descendeu máis dun 10% desde 2009 e o desemprego atinxe o 20% da poboación activa. Moita xente nova xulga que se trata dun estado disfuncional e corrupto, e acaba vendo que a entrada na UE será unha vía de solución laboral grazas á emigración. Sospeitamos que os restantes países citados (fóra de Islandia) non lle andan moi lonxe en termos laborais e económicos. Que estraños intereses se conxugarán nos despachos de Europa para que este tipo de estados aspiren a entrar en tan selecto club? Sospeitamos que as exencións fiscais á grande empresa, a man de obra barata, as liberdades á exportacións, etc. han de estar detrás sen dúbida.

A Europa dos mercadores, sobre todo dos grandes mercadores, pesca neste río revolto. Mais que lles pasa aos que non espertan a troita? Que nos pasa a nós cos nosos estaleiros? A falta de seriedade, disque, é a nosa condena. A ver se tanto sol, touros e pandeireta, turismo barato de marcha, sexo e borracheiras, de borbulla inmobiliaria e corrupción até na sopa non han de ser os verdadeiros causantes de que a falta de confianza e de seguranza xurídica nos faga tan diferentes a outros países como Francia. Futuro ben negro o que nos espera, mentres ideoloxicamente grupos como o Bilderberg, ao que por certo pertence J. Almunia, “lobby” que reúne aos membros máis influentes do mundo, dita o seu ideario de resignación e mobilidade laboral perpetua, ao tempo de eles se enriqueceren e preocuparen dos seus.
Que lle resta ao sector naval? Napalm? Talvez. Talvez, e perdóesenos o cinismo, deberiamos montar a nosa Padania. Fundarmos a nosa propia Liga Norte, xunto coas restantes comunidades da cornixa cantábrica, alén das provincias castelá-leonesas do norte, Rioxa, Navarra, Aragón e Cataluña e facermos fronte común, un federalismo fiscal que vele polos nosos intereses reais. E é que a seriedade que nos singularizará, fóra desa España de sol, touros e pandeireta, ha salvarnos do napalm antes da descarga final do artilleiro Almunia.

Tax Lease: axuda ilegal ou política fiscal?

30 de junio de 2013

Ampliación sobre o meu artigo que publica hoxe a Voz de Galicia sobre o Tax Lease


Tax Lease: axuda ilegal ou política fiscal?
Tras a denuncia presentada por Holanda contra o noso sistema de Tax Lease na que se nos acusa de establecer axudas ilegais ó Sector Naval, estamos enredados nun contencioso coa Unión Europea sobre si estamos a falar dunha axuda ilegal ou dunha política fiscal. Anticipo que na miña opinión trátase dunha política fiscal que non só se emprega en España có Sector Naval, senón en toda Europa con todo o sector industrial, e aí está precisamente a diferencia que nos enreda.
Como funciona?
O tax Lease é unha operación financeira a catro bandas na que participan: un armador que compra un barco, un estaleiro que constrúe e vende o barco, un inversor en forma xurídica de AIE (Agrupación de Intres Económico), unha especie de unión temporal de empresas (UTE) de carácter fiscal, e finalmente un banco que presta os servizos de Leasing.
O asunto transcorre así: o estaleiro vende o buque ó banco, que á súa vez formaliza un contrato de leasing a un prazo moi curto, normalmente 3 anos, có inversor organizado nunha Agrupación de Intrés Económico (AIE), en moitos casos como ten publicado a prensa, teñen participado empresas como Inditex ou El Corte Inglés. Estas empresas asociadas na AIE alúganlle o barco ó armador, a quen llo acabaran transmitindo ó finalizar a operación. Os reducidos prazos da operación xeran na AIE unhas fortes bases impoñibles negativas que lle reportan unhas desgravacións fiscais que permiten rebaixar o prezo do buque case nun 30% ó armador e reducir a factura fiscal das compañías inversoras nunha porcentaxe similar.
Que consecuencias ten?
As consecuencias destas transaccións son boas para tódolos participantes, o asteleiro vende o barco a prezo de mercado, o armador aforra un 30% do custo do buque, as empresas inversoras reducen substancialmente a súa factura fiscal e o banco cobra unha comisión polos servizos prestados. Pero nesta rolda falta por preguntarse, quen paga a factura? A resposta non ten dúbida, é a Facenda Pública a que financia cós impostos de todos o conxunto da operación en modo de devolucións fiscais ós inversores.
Unha vez postas cara arriba as cartas desta xogada, se aplicáramos a lóxica deste tempo de crise no que todo se reflexiona coas vísceras, o primeiro que afirmaríamos é que se trata dun engano para que os máis ricos non paguen impostos, xa que aínda que non son os únicos beneficiados son os que sen ter relación algunha có sector naval reciben directamente as desgravacións fiscais.
Pero compre unha mirada máis reflexiva e sistémica, xa que nestas cuestións tan complexas non debemos caer no mesmo erro que, ó meu entender comete a Unión Europea, que é o de abordar só un aspecto do problema en intrés neste caso do país denunciante de España ou dos nosos competidores en xeral.
A aplicación deste sistema financeiro permite que compañías con altos beneficios invistan grandes sumas directamente no tecido produtivo, activando un sector que sen esa participación non existiría. Pode haber quen diga que se podería facer o mesmo si primeiro cobramos os impostos a estas grandes compañías e despois os investimos no Naval, pero non podería ser, porque as axudas públicas están prohibidas. Tamén se pode dicir que si os estaleiros non son competitivos que pechen, pero o certo é que as condicións para esa competencia estas suxeitas a normativas internacionais cambiantes, unhas europeas e outras de comercio internacional, que provocan desaxustes tan potentes no mercado como para poñer en perdas ou ganancias a un estaleiro nun momento determinado. Ademais o Sector Naval xera I+D+I e coñecemento que logo se aplica a outros moitos ámbitos da actividade produtiva. En resumo trátase dun sector estratéxico ó que non podemos nin debemos renunciar.
Por outra banda resulta máis que discutíbel que a Facenda Pública perda con estas operacións. En primeiro lugar, poderíamos falar en termos estritamente recadatorios,   xa que aínda que cada operación financiada por este sistema supón un cargo para Facenda en forma de devolucións ou desgravacións fiscais cuantiosas, tamén debemos ter en conta toda a actividade económica e o emprego correspondente que se xera con cada operación e do que se derivan retornos fiscais en Imposto de Sociedades, IVA, IRPF e cotizacións sociais que compensan economicamente as achegas iniciais. E non menos importante e o balance social, o que supoñen 85.00 empregos nun momento como o actual no que a taxa de paro está a bater records.
Por tanto, antes de afirmar que se trata dunha “perda”, debemos establecer fronte a que, e neste caso só hai unha alternativa posible á existencia dun mecanismo como o Tax Lease, que é sinxelamente a desaparición  da actividade do sector naval coas consecuencias económicas e sociais que isto tería.
Que é o que habería que devolver e quen o devolve?
En primeiro lugar debemos lembrar que este sistema de financiamento non é un invento froito da enxeñería financeira, senón un sistema impulsado conscientemente por distintos gobernos para facilitar a supervivencia do sector naval despois das reconversións dos anos 80, recollido na lexislación tributaria e revisado polo tanto polas autoridades europeas ó longo dos anos. Ninguén pode agora dicir que non sabía nada, o propio Almunia foi Ministro de Economía e coñecía este mecanismos financeiro de primeira man.
Son as desgravacións recibidas polos inversores en cada unha das operacións realizadas dende o ano 2.005 as que agora Almunia di que hai que devolver, en total preto de 3.000 Millóns de euros.
Non está nada claro quen debería facer tal cousa, xa que o armador pagou o buque máis barato pero non recibiu ningunha cantidade para financiar a diferencia; o estaleiro en ningún caso, xa que vendeu a prezo de mercado; o banco por suposto que non xa que só fixo de intermediario; e o inversor recibiu unha desgravación fiscal en aplicación estrita da lei.
Só queda polo tanto que o Estado asuma a sanción, e parece o máis lóxico dado que dita sanción emanaría dunha “suposta axuda pública ilegal ó sector naval” concedida por un Estado en aplicación da súa lexislación a un estaleiro a través de intermediarios. Neste caso o erario público pagaría dúas veces, unha mediante as desgravacións que xa fixo e outra aboando as sancións.
Si tal cousa fixéramos, si o Estado español devolvese as axudas, eses cartos nin sequera irían a financiar débeda, ou  a compensar os esforzos que a Unión Europea impón á nosa economía, non servirían tampouco para pagar os xuros da débeda pública, nin poderíamos contemplar como son fagocitados nunha tarde por unha súbita subida da prima de risco. Simplemente arruinaríamos o sector naval e de paso algunha das empresas que fixeron de inversores cunhas repercusións en perda de emprego que algúns cifran en máis de 85.000 postos de traballo. Case nada, sería colocar a Vigo cunha taxa de paro superior ó 50% e a Galicia por enriba do 30%.
Si devolvésemos as axudas presuntamente ilegais engordaríamos o déficit público, atrás viría a Comisión Europea e o Fondo Monetario Internacional esixindo a España máis control do Déficit, ou sexa, máis recortes, que terían, como xa está demostrado en Grecia e Portugal e o propio FMI asume, consecuencias negativas no crecemento, na recadación fiscal e novamente no control do déficit, para seguir non sei ata cando liados nesta rolda da desfortuna da que xa non sei si queren que saiamos nunca.
Porqué debemos devolver dende o 2.005?
Isto si que é de traca, “porque coincide coa apertura dunha investigación formal a Francia polo seu Tax Lease”, Toma! Como a Xan lle doe a cabeza ímoslle dar unha aspirina a Perican!. E despois falan de enxeñería financeira, isto si que é enxeñaría argumental. Non sería máis lóxico que a nosa sanción coincidira coa apertura formal da investigación aberta a España deribada da denuncia de Holanda, ou sexa 2.011?.
Por certo, a Francia abríronlle unha investigación que deu lugar a cambios no seu sistema de Tax Lease, pero despois diso, seguiu aplicando IVA reducido á construción naval ata o 2.010.
Que argumentos emprega Europa?
A base argumental da denuncia contra o Tax Lease español é que ó tratarse dun mecanismo financeiro restrinxido unicamente ó Sector Naval non se pode catalogar como política fiscal, senón como unha política sectorial que ten como único obxectivo o transvase de recursos públicos ós estaleiros privados, feito estritamente prohibido pola lexislación europea. Por iso a Unión Europea esixiu a España modificar o seu sistema para estendelo a tódolos sectores industriais provocando o cambio normativo que actualmente está en vigor e mediante o cal se pode financiar calquera investimento industrial que teña lugar en varios exercicios.
O argumento pode parecer razoable a primeira vista, pero si estendemos a mirada a outras realidades existentes na Unión, e incluso en España comprobaremos que están collendo o rábano polas follas. Por exemplo, cando Irlanda decide manter o imposto de sociedades no 12% fronte ó 30% de media no resto da Unión, isto que é, Política fiscal ou competencia desleal? Ou por exemplo cando un país decide poñer un IVA reducido ós bens e servizos dun sector determinado, como Francia e Italia tiñan ata o ano 2010 ó mesmísimo Sector Naval, ou en España ó Sector Turístico, que é política fiscal ou competencia desleal?
En definitiva para que a Unión Europea poida falar de transgresións da libre competencia primeiro debe unificar a fiscalidade, porque senón estamos comparando partes incompletas e inconexas dos sistemas fiscais de cada país que responden en cada caso a unha serie de equilibrios internos que non se poden xulgar un a un senón no dentro do conxunto de política fiscal de cada país.
Polo tanto Rajoy nos Consellos Europeos debería relacionar este asunto con tódalas condicións que a UE impón a España en materia económica e esixir avances na harmonización fiscal comunitaria.
Como funciona noutros países europeos?
Aínda que cada país ten o seu mecanismo propio, a maioría son sistemas similares ó Tax Lease español, pero o certo é que son de carácter xeral, aplicables a todo o sector industrial como o que finalmente a UE nos impuxo recentemente.
Porqué existen mecanismos de apoio á industria?
Este si que é un debate pertinente no noso país. Debemos aceptar que non fixemos as cousas tan ben como dicimos, que mentres outros se esforzan por manter e potenciar as súas industrias, nosoutros menosprezamos o Sector Industrial como si non fose importante para a nosa economía.
 A existencia de mecanismos financieiro-fiscais en apoio do Sector Industrial ten a súa raíz na aposta estratéxica que cada país fai do seu tecido económico. E nisto si que nos diferenciamos, para mal coa Europa do norte. En España, dende as reconversións dos anos 80 que Alemaña, Francia, Inglaterra ou Holanda nos impuxeron para entrar na UE, tódolos gobernos, por distintas razóns, por acción ou por omisión, evitaron colocar ó sector industrial como un sector estratéxico.
Durante os gobernos de Felipe Gonzalez abrazamos aquela máxima absurda de Solchaga que dicía que “la mejor política industrial es la que no existe”. Transitamos aqueles anos depositando na terciarización da nosa economía as esperanzas de crecemento económico que viñeron finalmente do sector turístico e da modernización vexetativa do tecido económico. Chegamos incluso a non ter Ministerio de Industria e a pretender converter as nosas cidades industriais en cidades de servizos. Mentres a Unión Europea cofinanciaba polígonos industriais nos gastabamos os cartos en facer estadios de fútbol e paseos.
Nos gobernos de Aznar a política industrial foi a liquidación do sector público para facer caixa e poder cumprir os criterios para entrar no euro, facendo de paso ricos a algúns compañeiros de pupitre. Máis aló diso o sector industrial nunca foi unha prioridade xa que para o novo período de crecemento o sector elixido era o inmobiliario e a aposta, a especulación urbanística.
Con Zapatero no goberno o sector industrial bateu records de crecemento e investimento, polo que non se estimou preciso reforzar un sector que xa estaba marchando ben. Aínda así puxéronse en marcha políticas de apoio ó investimento como as axudas de Reindustrialización do Ministerio de Industria que supuxeron para Galicia o período de maior investimento industrial da súa historia debido ó Plan Ferrol e ós Plans específicos do automóbil en Vigo. Tamén a aposta polas enerxías renovables tivo un grande impacto positivo no sector industrial. O erro foi non decatarse de que a maior parte dese crecemento do sector industrial estaba vencellado precisamente á construción e en menor medida ás enerxías renovables. A crise encargouse de esnaquizar a construción e Feijoo e Rajoy coa anulación do concurso eólico en Galicia e logo a eliminación das primas ás renovables, encargáronse do resto.
En conclusión, mentres os países máis industrializados de Europa miman ás súas industrias e organizan os recursos e infraestruturas en beneficio do desenvolvemento industrial, ata chegar a  condicionar a política europea,  nos levamos décadas sen unha política industrial estratéxica clara, sen resolver eivas como a carestía da produción eléctrica ou o dimensionamento da rede de distribución ou o financiamento dos investimentos industriais. Seguimos sendo un país dependente enerxéticamente e que non é capaz de xerar riqueza partindo dos propios recursos e capacidades.
En Galicia, por exemplo o goberno de Feijoo segue poñendo velas a San PEMEX ou ó proxecto de facer coches eléctricos en Melón, ou á fábrica de baterías de Mitsubishi que malogrou un terremoto,  todas elas iniciativas cunha gran carga mediática pero cunha nula visión de país. Non son mais que malabarismos dun funambulista.
Entre tanto sectores como as enerxías renobabeis, o forestal, a pesca o a produción agropecuaria seguen sen arrancar ou carrexando problemas sen resolver que os veñen lastrando en sucesivos procesos agónicos dos que nunca saímos.
Debe seguir existindo o Tax Lease? En que condicións?
O Tax Lease é un sistema de financiamento que permite cumprir varios obxectivos ó meu entender positivos: que grandes compañías con altos beneficios invistan directamente no sector produtivo, que se manteñan sectores industriais craves para o país, que se manteñan gran número de empregos en sectores altamente tecnolóxicos ou que se produzan retornos impositivos derivados dunha gran actividade económica. Polo tanto debería manterse, e ó meu entender estenderse a todo o sector industrial para facilitar, como fan os demais países europeos a industrialización permanente das súas economías a pesares da competencia de países como China.
Que postura deberíamos defender na Unión Europea?
A posición de España ante a Unión Europea neste asunto non é nova, senón que foi defendida en termos moi similares ó longo dos anos por diversos gobernos de diferentes colores políticos. Isto sen dúbida debe facilitar un acordo entre tódalas forzas políticas en defensa do Naval.
Trátase de defender que o Tax Lease é unha política fiscal que pretende facilitar investimentos privados directos no sector industrial, tal como fan outros países da Unión. Tamén debemos rexeitar a data do 2.005 como data de inicio das supostas devolucións por arbitraria e argumentar que provocar unha devolución imputable a calquera das partes traería como consecuencia unha inestabilidade xurídica que impediría novas operacións no futuro aínda no caso de manterse o sistema e vigor.
Finalmente non debemos tratar este asunto ó marxe do resto de condicións que a Unión Europea nos impón en materia de política económica. Non podemos estar falando de poñer en marcha políticas de estímulo da actividade económica e do emprego xuvenil por unha banda e pola outra aceptar a desaparición de todo un sector económico como o naval. En que cabeza cabe que gastemos inxentes sumas de diñeiro dos contribuíntes en rescatar ós bancos mentres deixamos afundir os nosos sectores produtivo. Que modelo de economía estamos construíndo? Cando os bancos estean saneados a quen lle van prestar cartos si estará o tecido produtivo na ruína?
Europa ten que comprender que o noso Sector Naval non pode asumir máis sacrificios, e ten que escoitar a voz unánime dos galegos e demais Comunidades Autónomas afectadas nunha reivindicación xusta. Paralelamente a nos, ós nosos gobernantes correspóndenos deseñar unha política industrial que transcenda a duración dunha lexislatura có obxecto de deseñar un modelo de desenvolvemento sostible tanto medioambiental como económica e socialmente.

La Verdad del Tax Lease

El Colegio de Comisarios, el órgano europeo que tiene que decir si el sector naval gallego y español vive o muere, está compuesto por miembros de los 27 países que forman la Comunidad Europea, y de esos 27, 20 son del Partido Popular de Europa, 6 Socialistas, y 1 independiente. ¿Esto nos hace tener la sartén por el mango? En absoluto.

Ser liberal tiene un particular problema, y es que se está en contra de que el Estado intervenga en los sectores de un país, en este caso, el sector naval. Por lo tanto, si desde España no argumentamos bien una defensa firme y solida tal y como se está haciendo (Estado, CCAA, Astilleros, Armadores, Sindicatos, Navieras…) nos podemos olvidar del tema.

De hecho hay empresas que no tenían que meterse en el Tax Lease y aún así se metieron, y en nuestra comarca tenemos el claro ejemplo de MEGASA, que perdió una burrada de dinero por el Tax Lease. Una empresa de fundición de trefilería que no tenía nada que ver con las AIE (Agrupaciones de Interés Económico mediante las cuales se consiguen las bonificaciones fiscales), y que en parte por culpa de este tema, ya tiene todo más que apalabrado para coger las maletas e irse rumbo a Portugal, aunque se cumpla la rebaja de la tarifa eléctrica por parte del gobierno de España. La culpa no es de los trabajadores, al igual que Navantia, la culpa es del cabeza pensante que dirige de la empresa.

Ocurrió con MEGASA lo mismo que con los bancos, que acabaron siendo inmobiliarias. Eso es lo que pasa cuando se pierde la cabeza por el dinero fácil.

¿Afecta esto a la alianza de PEMEX-Barreras?

En absoluto, al menos desde mi punto de vista.

 Desde el pasado día 7 de Junio, Pemex puede hacer efectiva su entrada en Barreras con el 51% del astillero, pero ¿A caso no se creen que este escenario ya se barajaba en los despachos de México? A lo mejor se creen que el presidente se va de viaje atravesando el Atlántico solo para escuchar rancheras. Pemex sabía que esto podía pasar, y esto a ellos no les influye.

Si la CE decide ir contra los armadores los astilleros se salvan, eso es innegable, y en Barreras, Pemex tiene intención de hacer los barcos. Es decir, que aquellos astilleros públicos, o con participación mayoritariamente publica, como son Navantia y Barreras, pueden respirar más o menos tranquilos porque los que contratarán los buques serán los propios accionistas (Leer dos veces esta frase). Aquellos que sean privados, los 17 de los cuales hablaba PYMAR… Con armadores hipotecados, olvídense de que se corte chapa en muchos años…

Hay quien dice que ya en el 2006 la CE avisó de que se estaban haciendo las cosas mal, de que todo es culpa de PYMAR y del Gobierno por hacer trampas. Sí, ya sé que ZP y Aznar son los malos malísimos, pero ojo, en el año 2009, la última carta  en la que se nombra a España, y que es dirigida a Holanda referente al sector naval y al Tax Lease, dice claramente, y cito a la que fue comisaria de competencia, la holandesa  (Sí, esta señora era de HOLANDA, el país que nos denunció), Doña Neelie Kroes:

“El sistema del Tax Lease español no es un sistema discriminatorio, y por lo tanto, esta Comisión no tiene intención de tomar medidas”

Tras esta carta fechada en 13 de Febrero del año 2009, se cerró el caso. (Tengo la carta, si hay algún interesado que entienda inglés y quiera verla, se la puedo mostrar sin ningún problema.)

Todo lo que se haya dicho y hecho antes del 2009 en España con el Tax Lease implantado por Aznar y revisado por Zapatero, queda automáticamente aprobado por la propia comisaria holandesa.

Cuando este señor entra el día 10 de Febrero del 2010 en el cargo de Comisario de Competencia, tarda tan solo dos meses y medio en comenzar a pedir la reapertura del Tax Lease español, y al año, se alía con las Navieras de Holanda, aquellas que usan un Tax Lease del 78% cuando en España era del 36%, para poner en jaque al naval español y gallego.

España recibió en el año 2004 y 2009 el OK de la comunidad europea de que su sistema era fiable al 100%, y en el caso de Francia, cuando se descubrió el mismo problema, ni Dios pidió que se devolviera el dinero ni que se aplicara la medida con carácter retroactivo.

¿Se supone que dentro de la UE todos somos iguales no? Si España cae, espero que se lleve consigo a Holanda, Francia, Noruega y demás países que se beneficiaron de las ayudas de forma poco regular. Como se dice vulgarmente, “O follamos todos, o la puta pal río”¿Qué Almunia no tiene la culpa? Este hombre hace años que firmó su cambio de nacionalidad, desde hace años, este hombre vive por y para los Países del Norte.

Me pregunto qué culos estará lamiendo ahora que se le acaba la bicoca y tiene que abandonar el cargo… ¿No lo sabían? En unos meses este hombre tiene que dejar de ser el Comisario de Competencia para la rotación de cargos, y como debe de joder dejar de cobrar los más de 27.000€ mensuales.



Publicado por

Veintisiete votos para la condena o el perdón


El Colegio de Comisarios decide el 17 de julio si aprueba o rechaza la propuesta de Almunia, que decreta la "incompatibilidad" del viejo "tax lease" y obliga a devolver las ayudas - El fallo se toma por mayoría simple

30.06.2013 | 10:36
"Bruselas somos todos", dijo el comisario europeo de la Competencia, Joaquín Almunia, el pasado jueves en Madrid. Personalizó el aforismo y distribuyó el poder de la Comisión entre nada menos que 500 millones de ciudadanos europeos. Lo cierto es que el día 17 de julio serán 27 personas, los Veintisiete, quienes decidan sobre el futuro de toda una industria y de 87.000 familias en Galicia, Asturias o País Vasco. Toca a 3.222 trabajadores por cabeza. El Colegio de Comisarios se pronunciará sobre la propuesta de Competencia que no solo declara "incompatible" el tax lease, sino que reclama las ayudas derivadas de este sistema de bonificación fiscal que utilizaron los astilleros hasta junio de 2011. Un golpe mortal al sector naval español, una multa retroactiva de 2.800 millones de euros (de los que 1.800 serán imputables a Galicia).
¿Quiénes son, a quién corresponde decidir la supervivencia o la "desaparición de la construcción naval privada en España", como claman los astilleros? El Colegio de Comisarios está formado por 27 personas, una por cada país de la Unión Europea, y se reúnen de forma ordinaria cada miércoles en Bruselas. "En las reuniones semanales, cualquier Comisario puede solicitar que se pase a votación", explica el organismo en su página web. Almunia llevará el día 17 su propuesta que, según explicó a FARO, ya está "siendo debatida internamente" pero cuyo borrador ya han podido consultar en el sector.

Mayoría conservadora
Este órgano está presidido por el portugués José Manuel Durão Barroso y cuenta con siete vicepresidentes. Uno de ellos es el vasco Joaquín Almunia. De los 27 integrantes, 20 son conservadores, bien miembros del Partido Popular Europeo (PPE) o liberales. Apenas seis están en filas del Partido Socialista, y uno de los integrantes es independiente (el rumano Dacian Ciolos, aunque fue nombrado a propuesta del PPE).
Las decisiones se toman por mayoría simple, de modo que con 14 votos en contra el Colegio de Comisarios podría tumbar la propuesta de Joaquín Almunia. En caso de empate la responsabilidad recaería sobre el presidente Barroso, que tiene voto de calidad. En todo caso la presencia de países sin vínculo alguno con la construcción naval y eventuales acuerdos políticos con la competencia española (Holanda, por ejemplo) puede hacer caer en saco roto los argumentos jurídicos que España expone para rechazar la retroactividad de las ayudas derivadas del tax lease.
De los siete vicepresidentes se presupone que Almunia defenderá su propia propuesta, aunque vaya a provocar la destrucción de la industria naval privada. El resto, a excepción del italiano Antonio Tajani (que apuesta por buscar una "solución positiva" para España, o no tienen vínculo con el sector o defenderán el suyo propio. La vicepresidenta y comisaria Neelie Kroes es holandesa (y liberal), y entre los vicepresidentes hay una inglesa (Catherine Ashton), una luxemburguesa (Viviane Reding) y un liberal estonio (Siim Kallas). Otro liberal (alérgicos a todo cuanto se asemeje a una ayuda de Estado) es el finlandés Olli Rehn, responsable de la cartera de Asuntos Económicos. En los departamentos que tendrían, a priori, más peso en esta decisión, solo el húngaro (comisario de Empleo) László Andor es socialista. En Energía, Política Regional o Comercio sus responsables son de Alemania (Günther Oettinger), Austria (Johannes Hahn) y Bélgica (Karel De Gutch, también liberal).
La composición del Colegio, el peso específico de Competencia y la presión de otros países como el neerlandés dificultan, a priori, una buena resolución para España. Fuentes de la industria insisten en defender que actuaron bajo la convicción de que el sistema era válido. La Dirección General de Tributos, sin ir más lejos, firmó cada una de las 273 operaciones que se financiaron con el viejo tax lease. Pero, sobre todo, utilizan el ejemplo francés para reclamar que no se obligue a la devolución de las ayudas. Los galos no tuvieron que pagar nada. Que el 17 de julio sea el día de los 27 del patíbulo es lo que el sector tratará de impedir hasta el último momento. Si los comisarios noquean por KO a los astilleros españoles el Gobierno podrá reclamar ante la Corte Europea de Jusitica y pedir medidas cautelares. Pero eso no disipará, a la vista de las circunstancias, el miedo a contratar barcos en España.